Pakkasvahti vs. perinteiset tavat

PAKKASVAHDIN keskitetysti ohjaama lämmitys Pakkasvahti 05-18 kiinteistöversio

Edut:

+ auto aina käyttövalmis
+ kohtuulliset energiakustannukset (noin puolet verrattuna jatkuvaa sähkönsyöttöön)
+ ei ylilämmitysvaaraa, koska lämmitysteho riippuu säätilasta
+ kohtuulliset investointikustannukset (vain yksi säätäjä pysäköintialuetta kohden)
+ yksinkertainen ja luotettava säätäjä, laskettu käyttöikä 15 vuotta
+ ei mitään asetuksia, yksinkertainen asennus, kiinteä ohjelma
+ ottaa huomioon lämpötilan lisäksi myös tuulen jäähdyttävän vaikutuksen

Ilman pakkasvahtia, kun sähkö on kytkettynä koko ajan pistokkeisiin

Edut:

+ yksinkertainen ratkaisu ja investointikustannukset säätöön = 0 euroa

Haitat:

– energiakustannukset korkeimmat
– auton moottorin ylilämmitysvaara lauhkeilla säillä

Ilman pakkasvahtia, kun sähkö kytkettynä keskuskellolla määräajan ( 2 h ) ennalta asetettuna aikana vuorokaudesta

Edut:

+ pienet investointikustannukset säätöön
+ pienet energiakustannukset

Haitat:

– autonkäyttäjät sidottu tiettyihin aikoihin, jolloin auto on lämmin
– ylilämmityksen vaara nollakeleillä

Ilman pakkasvahtia, kun sähkö kytkettynä termostaatin määräämän ajan ennalta asetettuna aikana vuorokaudesta

Edut:

+ pienimmät käyttökustannukset
+ ei ylilämmityksen vaaraa

Haitat:

– autonkäyttäjät sidottu tiettyihin aikoihin, jolloin auto on lämmin.
– suuret investointikustannukset (tietokone), ohjelmointiongelmia

Ilman pakkasvahtia, kun yksilölliset kytkinkellot lämmityspistokekoteloissa

Edut:

+ pienet energiakustannukset (riippuen asetuksista)

Haitat:

– suuret investointikustannukset (kellot)
– kellokytkimien uusintakustannukset (käyttöikä 2 … 4 vuotta)
– autonkäyttäjän ennustettava seuraava lähtöaika (lämmityksen alku) ja säätila (lämmityksen kesto)
– kytkinkellojen säätö hankalaa pakkasessa 

Pakkasvahti kiinteistölle